onsdag 5 mars 2014

Ikväll så skulle jag leta efter en kortlek till barnbarnen och hittade istället en dagbok som jag skrev på min tid på skofabriken i Mjällom. 
I den dagboken hade Carina (dotter)skrivit ner tre stycken dikter som jag tycker är väldigt fin hon var 6 år på den första och 7 år på dom andra två.
Så här lyder dom:
74-03-19
Blommorna sover i det gröna
solen lyser över dom
gräset skiner mot blommorna

Tomtarna komma över snöängen
med paketerna
gå bort till vita skogen

Pojkarna leker i sanden
komma dom till en båt
Solen lyste över båten

Hunden trampade på trappan 
klappa han på dörrn
Öppnas dörren komma en flicka 
Solflickan dansa över gröna ängen
månen glittrar
                           Carina 6 år

Dikt av Carina då mamma var på sykurs.
74-09-20
Tomten åker vagn med hästen,
han åker till fjällen.
Snötomtarna ska han hälsa på,
dom bor i en hydda.

Jag får tomtegröt där i hyddan
och dom får skorpor,
också får får dom pepparkaka.
Dom säger att det blir mörkt.
Nu blir dom trötta för att
tomten sa att nu ska jag åka hem.

                       Carina 7 år

76-03-14
Jag vill ha många stjärnor,
dom lyser så glatt,
ja glatt utan sorg.

Jag vill ha många stenar,
dom lyser så glatt,
ja glatt utan sorg

                Carina Edholm














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar