tisdag 20 oktober 2009

Stora vågor och nytt hus

I det här huset ska vi bo i fem månader(ofattbart)













Det är tisdag idag med ganska stora vågor i havet och nästan ingen har badat.
Men vi har ju gott om tid, lite har vi badat iallafall, blött oss men inte simmat och när man står med vattnet till knäna och vågen kommer så går den över, då orkar man inte stå kvar.
Dagarna bara går och än händer det inte så mycket.
Just nu kan en dag se ut så här, inget spännande men oss passar det (än så länge).
1: Äter frukost
2: Badar i havet
3: Äter lunch
4: Badar, solar
5: Dricker kaffe
6: Tar en promenad
7: Hem och vila en stund
8: Middag
9: Kvällsaktiviteter
10: Sova
Som det ser ut nu så vet jag inte när jag får igång internet så det kan ta några dar innan vi kan höra av oss.
Men det finns ett ställe som har internetcafe´ POPEYE det ligger bara ca:100 meter ifrån där vi ska bo. För oss känns det nästan som hemma.
Det är väl 600 meter till stranden ungefär.
Ha-de
Birgitta o Ingemar
Hör gärna av er per mail eller kommentarer.

9 kommentarer:

  1. Vilket jätte FINT hus ni har hittat!
    När ska ni flytta in?
    Det verkar som att ni har det underbart....önskar också att vi var där!
    Men vi har det ganska bra här hemma också. Nu är jag ledig i 5 dagar, så nu ska jag lägga all energi åt mässan. Idag har jag beställt lite hudvårdsprodukter som jag ska sälja och de kommer från Thailand (Surin), närmare bestämt från Lemon Grass House. Om ni har vägarna förbi eller om ni är i Surin kan ni väl söka efter Lemon Grass House. Jag tror att mamma kommer att gilla stället!
    Ha det så bra!

    SvaraRadera
  2. Vi kanske, mest troligt så flyttar vi morgon.
    Tänk på att man kan gå in väggen.
    Vi får väl se när vi kommer igang med internet.

    SvaraRadera
  3. Huset ser verkligen fint ut (utanpå i alla fall). Förmodligen är det lika fint inne. Surt,sa räven.
    Vi har bestämt oss för att vänta med takomläggningen till våren. Är inte det något att längta efter, Ingemar?
    Nu ska vi äta stekt strömming med potatismos.
    Det kan ni inte beställa på någon restaurang
    där ni är nu. Jag är bara avundsjuk.
    Kram
    Sigrid

    SvaraRadera
  4. Fint hus .Här hemma är Anette sjuk sen i lördags förkyld men vi övriga mår bra.

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Det ser trevligt ut, ert hus. I vårt hus har jag idag rivit ut köksinredningen så nu räknar vi med att hantverkarna ska börja med sitt jobb.
    Vi har dessutom frost på morgnarna, så det gäller att ha kupévärmaren igång i bilen, annars får man skrapa rutorna. Men sådana bekymmer slipper väl ni...
    Må gott!
    Per

    SvaraRadera
  7. Hujeda mej va fint ni har det. Kul att följa eran blogg. Jag tittar på den direkt när man kommer hem från jobbet. Lyssnar ni på radio västernorrland via internet därnere så att ni hör om snö och minusgrader mm här hemma? Ha dé gott. Hela familjen här på Ön hälsar. Per

    SvaraRadera
  8. Posten kommer som den ska Pappa...
    Har skickat mail om att du till mitt jobbs email den kollar jag tätare.

    Ska sova på Björkudden till veckan har personal aktivitet där...

    Fint huset set att vara

    Kramar från oss

    SvaraRadera
  9. det är en riktig hälsoresa ni är på! :) huset är ju alldeles underbart! ni får lägga upp bilder på det invändiga, sedan. det är svårt för oss att veta ett riktigt datum eftersom vi inte gjort något ultraljud ännu. men enligt beräkningarna någon gång i slutet av mars/början av april. man kan ju aldrig veta exakt, ändå.

    vi har ju tänkt leta lägenhet när vi kommer hem, såklart. vill verkligen inte ta första bästa, så om vi inte hittar något riktigt bra tänker vi vänta tills det dyker upp något riktigt bra :) den lägenheten vi har nu är egentligen perfekt så länge, men vi skulle kunna få en större för samma peng.
    den vi har nu har ju så bra läge, nära till allt. framförallt nära till jobbet jag kommer ha in i det sista.

    det är himla synd att ni inte hinner fira jul med oss allihop! "ingen riktig julafton utan mormor och morfar". men det kommer ju flera! som tur är.

    SvaraRadera