lördag 12 december 2009

Äventyr

Hej alla!
Eftersom våran blogg är lite enahanda, den handlar bara om hur bra vi har och är i solen varje dag och hur gott vi äter så håll tillgodo med en utflyckt.

Det började igår med att Else och Kurt frågade om priset med speedbåt en hel dag, den skulle då kosta 25000 bath alltså 5000 svenska. Det priset blev då till slut 15000 bath som vi då tog och då var vi 6 pers. som dela på det.
Vi åkte iväg halv nio med båten från Kamala. Då skulle resan gå till en ö som heter Raya Island, den ön ligger en timmes färd ifrån Phukets sydspets och rakt söderut.
Från början så var det hyfsat med vågor men det blev mera, ordentlig grov sjö blev det(vi kom fram blöta men en upplevelse rikare igen)
Raya Island har en strand som är alldeles vit tydligen av alla koraller.
Det var också ett härligt snorkelvatten där så klart har jag aldrig sett tidigare.

Kurt och jag gick en stig inne i djungeln och kom då fram till en annan strand på baksidan av ön och när vi gick tillbaka så träffade vi på jättestora varaner på sidan av stigen, en varan var minst 3 meter lång.Det visade sig att dom gick ner till restaurangen för att få mat vid lunchtid, då kunde alla som ville se dem.
Ja vi åt och drack gott igen innan färden gick hemåt,
Vi gick iland på en annan fin beach som heter Freedom Beach och dit kan man komma bara med båt, en fin liten strand.
Det sägs också att Madonna har ett hus på udden utanför Kamala och att Tiger Wood har ett hus uppe vi Surin Beach men det är hörsägen.

När vi var på väg hem så åkte vi förbi Kamala och upptill Surin Beach bara för att se det från havet och när vi kom hem så var klockan fem.
En trevlig resa och lite äventyr tack vare att det var ganska grov sjö.
Se alla bilder.
I morgon blir det igen en helt vanlig dag med mycket sol och bad med god mat.